蔵書情報
この資料の蔵書に関する統計情報です。現在の所蔵数 在庫数 予約数などを確認できます。
資料の状態
各蔵書資料に関する詳細情報です。
No. |
資料番号 |
資料種別 |
請求記号 |
配架場所 |
状態 |
貸出
|
1 |
0015321102 | 図書一般 | 804/ヤノ20/ | 1F人文 | 貸出可 |
○ |
この資料に対する操作
カートに入れる を押すと この資料を 予約する候補として予約カートに追加します。
いますぐ予約する を押すと 認証後この資料をすぐに予約します。
この資料に対する操作
電子書籍を読むを押すと 電子図書館に移動しこの資料の電子書籍を読むことができます。
書誌詳細
この資料の書誌詳細情報です。
書誌種別 |
図書 |
タイトル |
ことば・文化・教育 |
サブタイトル |
その多様性と共通性 |
並列タイトル |
LANGUAGE・CULTURE・EDUCATION:THEIR DIVERSITY AND COMMONALITY |
タイトルヨミ |
コトバ ブンカ キョウイク |
サブタイトルヨミ |
ソノ タヨウセイ ト キョウツウセイ |
人名 |
矢野 安剛/著
|
人名ヨミ |
ヤノ ヤスカタ |
出版者・発行者 |
講談社エディトリアル
|
出版者・発行者等ヨミ |
コウダンシャ エディトリアル |
出版地・発行地 |
東京 |
出版・発行年月 |
2020.9 |
ページ数または枚数・巻数 |
6,850p |
大きさ |
21cm |
価格 |
¥6000 |
ISBN |
978-4-86677-065-9 |
ISBN |
4-86677-065-9 |
分類記号 |
804
|
件名 |
言語学
|
内容紹介 |
ことばの魔力に魅せられ半世紀、その研究と教育に携わってきた著者が、これまで専門誌などに発表した論文の主なものをまとめたもの。言語学、英語学、英語教育学の諸相をめぐる61論文と、書評・論評9本を日英両語で収録。 |
言語区分 |
JPN |
タイトルコード |
1009812433171 |
目次
内容細目
-
A Phonological Comparative Analysis between English and Japanese
2-35
-
-
On the Japanese Syllabic Nasal
36-39
-
-
A Survey of the Historical Changes in Japanese
40-59
-
-
On One‐pronominalization in English
60-73
-
-
On the Japanese Reflexive Zibun
74-75
-
-
Intersentential Pronominalization
A Case Study from Japanese and English
76-182
-
-
英語における通文的照応関係と談話構造
183-193
-
-
A Reexamination of the Japanese Particles wa and ga in Terms of the Notion of New and Given Information
194-208
-
-
談話における名詞句の省略について
209-220
-
-
文を超える文法
221-229
-
-
英語の代名詞化と日本語のゼロ代名詞化
その平行性
230-244
-
-
Pronouns in Japanese
Their Functions and Meaning
245-255
-
-
語用論的に見た疑問文
256-264
-
-
社会的行動としての言語使用
265-274
-
-
A Pragmatic Analysis of Japanese and English Person Deixis
275-286
-
-
Schematic Knowledge in Communication and Social Constraints
287-291
-
-
Contact Linguistics to Contact Cultural Studies?
Some Western Influence on Modern Japanese and its Use
292-297
-
-
Symbiosis as a New Paradigm in Applied Linguistics in the 21st Century
298-307
-
-
応用言語学研究
経過と展望
308-317
-
-
What's in a Name?A Naïve Question to Gender‐specific Expressions
318-321
-
-
From‘marked'to‘unmarked'
Temporal Change of Language Meaning
322-326
-
-
翻訳における付加と削除
327-339
-
-
Universal Language Change
Toward More Regular and More General
340-349
-
-
英語の言語変化に見られる規則化と一般化
350-356
-
-
The Unmarking Trend in Language Changes and its Implications for English as a Lingua Franca
357-365
-
-
ノンネイティヴ・スピーカー・イングリッシュ
イギリス人の考え方
368-380
-
-
World Englishes in 2000 and Beyond
381-395
-
-
Hymesian Communicative Competence and English as an International Language
396-402
-
-
Cross‐cultural Communication in EU and English as an International Language
403-410
-
-
BRICsと英語のゆくえ
411-421
-
-
English as an International Language
Its Past,Present,and Future
422-440
-
-
国際語としての英語
過去・現在・未来
441-457
-
-
英語教育におけるネイティヴ志向は有益か
458-467
-
-
The Future of English
Beyond the Kachruvian Three Circle Model?
468-483
-
-
English as an International Lingua Franca
from Societal to Individual
484-494
-
-
Perspectives on English as a Lingua Franca
495-499
-
-
Culture‐specific or Culture‐general?Cultural Differences in English Expressions
500-516
-
-
English as an International Language and‘Japanese English'
517-533
-
-
英語は国際語として生き残れるか
国際語としての英語の現状と未来
534-546
-
-
World Englishes and English as a Lingua Franca
A Personal Observation
547-554
-
-
Communication in English as a Lingua Franca
The Kachruvian Model of Three Circles Reconsidered
555-574
-
-
Quo vadis,Lingua Britannica?
英語はどこへ行くのか?国際共通語となった英語の今後
575-588
-
-
Role of Users of English as an International Language to Regularize the Language
589-597
-
-
Euro‐English
ヨーロッパにおける共通語としての英語
600-610
-
-
「英語を母語とする国」の言語政策
オーストラリア-多文化国家へ向けて
611-628
-
-
シンガポールの英語、マレーシアの英語
629-640
-
-
国際化時代の外国語教育
大学の教養課程英語教育の場合
642-649
-
-
Towards Communication‐oriented English Teaching in Japan
The Introduction of Native Assistant English Teachers
650-656
-
-
英語教育とSchematic Knowledge
657-660
-
-
Foreign Language Teaching in Japan in the 21st Century
661-668
-
-
The Effects of Simplified and Elaborated Texts on Foreign Language Reading Comprehension
669-695
-
-
Toward International English as a Target of Teaching English as a Foreign Language in Japan
696-703
-
-
What is it to Learn a Foreign Language?
Nonnative Speaker English in the Twenty‐first Century
704-722
-
-
「外国語としての英語」から「国際語としての英語」へ
英語教育再考
723-738
-
-
Understanding Unfamiliar Words in a Text
Do L2 Learners Understand How Much They Don't Understand?
739-755
-
-
How Acceptable Should Chinese English Be to Function as a Means of International Communication?
A Suggestion to ELT Professionals in Taiwan
756-765
-
-
これからの英語教育に求められている課題
「外国語としての英語」から「国際語としての英語」へ
766-776
-
-
The Effect of NNS-NNS Interaction in University‐level ELT in Japan
777-784
-
-
英語教育へのICTの活用は時代の要請
785-794
-
-
大学英語教育の国際化
795-804
-
-
Robert Phillipson.1992.Linguistic Imperialism.
806-808
-
-
宮崎里司2001.『外国人力士はなぜ日本語がうまいのか:あなたに役立つ「ことば習得」のコツ』
809
-
-
森住衛監修2002.『言語文化教育学の可能性を求めて:言語文化教育研究論集』
809-810
-
-
Saran Kaur Gill.2002.International Communication:ENGLISH LANGUAGE CHALLENGE FOR MALAYSIA.
810-814
-
-
Robert M.McKenzie.2010.The Social Psychology of English as a Global Language:Attitudes,Awareness and Identity in the Japanese Context.
814-817
-
-
Underlying Metaphoric Conceptualization of Learning and Intercultural Communication.
818-823
-
-
FORUM Teaching English as Communication:a global perspective.
824-825
-
-
FORUM Whose norms?International proficiency tests in English.
825-827
-
-
FORUM Colinguals among bilinguals.
828-829
-
関連資料
この資料に関連する資料を 同じ著者 出版年 分類 件名 受賞などの切り口でご紹介します。
もどる